Nejúspěšnější šachová škola v ČR

Cesta s prvním mistrem světa do rakouských Alp.

2. den

Po snídani vyrážíme na nádraží, kde přesně v 9.55 hod. odjíždí vlak směr Rakousko – Innsbruck. Po prvním překvapivém dnu mě mé výsledky udržely v prvním voze, kde hrají aktuálně nejlepší hráči. Mohl jsem ti tedy užít cestu s prvním mistrem světa Steinitzem. Celkem se hraje v pěti 5 vagónech, první 2 jsou odlišné, že je vždy 10 šachovnic vedle sebe, v dalších 3 se hraje vždy v kupé jedna partie. Atmosféra je výborná, každý si partie užívá a zatím nevznikají spory. Jen včera jsme museli čekat na hráče, kteří si sedli na špatné šachovnice a rozehráli i snad dohráli partie s nesprávnými soupeři crying. Ve 4. kole mě opět čekal těžký soupeř z Německa, ale co už, je třeba bojovat v každé partii. Po rozehrání zahájení jsem byl spokojený, rozhodl jsem se, že budu hrát v této partii na matový útok. Všechny figury dostaly povel jít jasným směrem, čehož se soupeř zalekl a začal opakovat tahy v nejasné pozici, čímž mi dal najevo nabídku remízy. Zbývalo mi na hodinách 5 minut a nemohl jsem najít konkrétní pokračování k vítězství, a proto jsem přijal. Ve druhé jsem si však řekl, že musím hrát maximálně na vítězství, postupem času jsem na soupeře zatlačil a ten dopustil jedné nepřesnosti a nakonec jsem to nějak dotáhl do vítězství. Zatím drží nade mnou „Caissa – šachová bohyně“ pomocnou ruku, tak uvidíme zítra. Turnaj je oproti loňskému roku zkrácen na 11 kol, v každém dnu budeme hrát vždy jen 2 partie – je to z důvodu kratších tras vlaku.

Po dohrání druhém partie mířím za Smyslovem – jídelní vůz, abych rychle poobědval. Když jsem se posadil a vykouknul z okna, uviděl jsem nádherné scenérie ve slunečním svitu, vjíždíme do rakouských Alp. Prostě nádhera. Již v 13.20 hod. přijíždí vlak do Innsbrucku, po vystoupení jsem ihned uviděl malebné městečko, které obklopují zasněžené Alpy. Rychle tedy na hotel, který je nedaleko a vyrážíme do centra. Neodpustili jsme si malou kuličkovou válku, kdo by odolal cheeky. Centrum je moc pěkné, spousta lidí sedí u kávy na pouličním posezení, když svítí slunce je slušné teplo, no a ten pohled na hory je prostě úchvatný…

Jako každý večer se schází naše 11 členná skupina na společné večeři, kde rozebíráme trošku šachy, ale hlavně se postupně seznamujeme. Opět se vytvořila skvělá parta a o zábavu tedy není nouze. Společnost nám také tvoří Igor Němec (předseda českého Úřadu pro ochranu osobních údajů) se svou ženou, který je výborným společníkem. Po pěkném večeru se odebíráme do hotelu a je čas si jít odpočinout na cestu do Solnohradu, bude nás vítat Salzburg.