Nejúspěšnější šachová škola v ČR

MČR družstev mladších žáků - hodnocení trenéra

Na MČR družstev mladších žáků ve dnech 14. - 16. 6. v Táboře se náš tým vedený trenérem Pavlem Benčem umístil na výborném 2. místě. Ziskem stříbrných medailí náš celek přispěl dalším kamínkem do mozaiky sportovních úspěchů naší šachové školy v sezóně 2012/13 - gratulujeme a děkujeme!

Jak viděl "cestu" k zisku titulu vícemistra ČR trenér družstva Pavel Benčo? Vše najdete v komentáři.

Komentáře

Ve dnech 14. – 16. 6. proběhlo v Táboře. MČR družstev mladších žáků. Družstvo Beskydské šachové školy reprezentovalo těchto 6 hráčů: Jan Chlebek, Zuzana Gřesová, Dan Židek, Filip Haška, Kristýna Laurincová, Ondřej Nytra. Vyrazili jsme v pátek již v ranních hodinách, čekala nás dlouhá cesta a také již první 2 kola turnaje. Po příjezdu jsme se ubytovali v hotelu Dvořák, kde se také turnaj v kongresovém sále odehrával. Ihned po ubytování na pokoje za mnou přiletěly holky, že pokoj je úžasný a že je škoda, že tu budeme jen 3 dny wink. Vskutku 4* hotel není na těchto turnajích zrovna obvyklý, podařilo se nám včas zaregistrovat a byli jsme mezi „vyvolenými“, kteří si mohli užívat tento vysoký standart.

A nyní již k samotnému turnaji, po půlhodinovém zpoždění ze strany pořadatelů jsme usedli za šachovnice proti Lípě. Zápas se nám však nevydařil a po našich chybách jsme jen remizovali 3:3, což nebyl vůbec dobrý vstup do turnaje. V druhém kole jsme dostali Ostravu, která také disponovala dobrými hráči. Před každým utkáním jsme měli týmové schůzky, kde jsme probírali pochybení z předchozího kola. Po fantastickém výkonu jsme vyhráli až drtivě 6:0! To bylo skvělé povzbuzení pro celý tým a nutno dodat, stal se od té chvíle skutečně týmem, všichni si přáli před každým zápasem mnoho štěstí a vznikla skvělá parta smiley. Po večeři jsme se šli podívat na náměstí, kde jsme po cestě objevili muzeum čokolády a pořadatelé zvali také do muzea lega.

Po vyspání do růžova a skromné snídani (alespoň neztloustneme) jsme vyrazili na další boje. Celý tým jako by si pamatoval poslední zápas, začal makat na plné obrátky, ve čtyřech zápasech jsme porazili některé z favoritů turnaje: Orlovou, Bohemians, Hošťálkovou a Most. Těmito vítězstvími jsme se katapultovali na první místo, poslední zápas byl proti Brnu. Všichni byli již velmi unaveni, ale stále jsme se hecovali, přidal se i pan Haška jako zástupce kapitána, který naši týmovou rozmluvu ukončoval pokřikem BOJ!!! (kterého jsem se obával málem i já surprise). Zápas byl plný zvratů, nebylo možné odhadnout, jak které partie skončí. 2 Partie, kde jsme měli figuru méně, jsme nakonec zremizovali, naopak vyhranou partii jsme nakonec prohráli a po šílené koncovce zápas nakonec končí 3:3. Stále držíme s 3 bodovým náskokem 1.místo, ale ráno nás čekají největší favorité – Polabiny.

Šli jsme na večeři a poté si bylo třeba odpočinout, v hlasování zvítězilo nakonec muzeum Lega, tak hurrá do něj. Pan Haška byl z dětí velmi nadšený a rozhodl se, že je do muzea pozve, za což mu velmi děkuji a také děti pěkně poděkovaly. Po muzeu jsme zašli na super točenou zmrzku, nakonec jsem neodolal a koupil si také, 3x jsem si líznul a poté jsem se otočil za dětmi a zmrzka byla na zemi crying, za to, že spadla ji potrestal ještě Ondra, který do ní šlápnul cheeky. Kristýna bude mít v těchto dnech narozeniny – 10 let, tak jsme ještě udělali malou párty u holek, samozřejmě nechybělo šampaňské (rodiče nebojte, nealkoholické). Odpoledne a večer bylo relaxační, ale je třeba se připravit na závěrečné boje.

Po snídani měli všichni hráči malou přípravu s pokyny, co je třeba na každé šachovnici uhrát. Cíl splnili Kristýna a Ondra, ujali jsme se vedení 2:0, na zadních šachovnicích jsme měli převahu. Poté po zajímavé partii remizuje Filip, který stál lépe, ale soupeř hru vyrovnal. Vedeme tedy 2,5:0,5 a já věřil, že na některé ze 3 šachovnic minimálně půlku urveme, na 3.šachovnici byla ostrá pozice a na ostatních se hraje. Bohužel s přibývajícím časem se dostávají naši hráči pod tlak a postupně prohrává Danek i Zuzka, poslední šance je u Honzy, který se rve jako lev s reprezentantem Slovenska. Ten však ukazuje svou sílu, a zasazuje krásnou kombinací vítězný úder. Prohráváme tedy 3,5:2,5 a boj o medaile bude ještě velmi těžký. Na poslední kolo dostáváme Poličku. Hráči jsou stále při chuťi, po zahájení se mi pozice velmi líbí. Bohužel již na některých šachovnicích nedotahujeme dobré pozice a je z toho šílené drama, které nakonec končí opět 3:3. Zápas jsme mohli objektivně vyhrát i prohrát. Tento výsledek nakonec znamená samostatné 2.místo. Nutno dodat, že jsme zklamaní, chtěli jsme vybojovat zlato. Poté však zklamání postupně opadává, stříbro také není k zahození a jsme domluveni, že to zlato vybojujeme příští rok wink!

Tímto ale naše výprava nekončí, děti měly slíbené od kapitána za medaili mekáč a jelikož makali všichni jako šroubci, byl to opravdu super mekáč s meníčkem. No a pak už hurrá domů.

Chtěl bych poděkovat všem hráčům za nasazení, panu Haškovi za výpomoc s organizací a všem fandům za podporu.